مقدمه : 

تابلو LED ثابت نوعی تابلوی تبلیغاتی ساده و سبک بوده که با قراردادن تعداد زیادی از LED هایی کوچک و رنگی در کنار هم ، یک متن یا شکل گرافیکی را بوجود می آورند .

 

به دلایل مزایای بسیار خوبی که دارند جایگزین مناسبی برای تابلوهای نئون و سایر تابلوهای تبلیغاتی نیز هستند.

 

از مهم ترین مزایای این نوع تابلوها مصرف برق بسیار پایین ، زاویه دید وسیع و بزرگ ، درخشندگی بالا ، اجرای افکتهای بسیار جذاب و داشتن تنوع در انواع طرح ها ، فونت ها و رنگ ها میباشد.

 

خوشبختانه ساخت و اجرای این تابلوها نیازی به داشتن امکانات و تجهیزات پیچیده و گران قیمتی ندارند و با داشتن مختصر اطلاعاتی در نحوه چیدمان قطعات آن ، میتوان حتی در منزل نیز به راحتی آن را پیاده سازی کرد.

 

متاسفانه یکی از دغدغه های افرادی که قصد ساخت این نوع تابلوها را دارند نبود یک مرجع آموزشی جامع و کامل در این رابطه میباشد که در این مجموعه آموزشی قصد داریم به طور خلاصه و مفید علاقه مندان را مرحله به مرحله با نحوه مونتاژ و پیاده سازی ساخت تابلو LED ثابت آشنا کنیم.

 

 

 

کتاب حاصله :

 

 

با استفاده این مجموعه که( میتوانید به رایگان از سایت ایران پاور دانلود کنید.) به همکاری و احتمام آقای امیر کشیری آماده شده است میتوانید در مدت زمان کوتاهی نحوه طراحی و مونتاژ انواع تابلوهای ثابت در اندازه و طرح های مختلف را فرا گرفته سپس اقدام به ساخت آن نمایید.

 

در ابتدای این کتاب ابتدا با ابزارهای مورد نیاز در رابطه با مونتاژ تابلوهای LED ثابت مانند هویه ، مولتی متر و منبع تغذیه 12 ولتی آشنا میشوید.

 

سپس به معرفی دیود نوری (LED) پرداخته شده و میتوانید با اصول عملکرد این دیود معروف و محبوب آشنا شوید و ال ای دی ها را در مدارات مختلف پر کاربرد تحلیل و مشاهده کنید.

 

در ادامه طراحی گرافیکی تابلو را به کمک نرم افزار CorelDraw به شکل مختصر و مفید و به همراه تصاویر موجود آموزش خواهید دید.

 

پس از آن مونتاژ تابلو که شامل نحوه قرار دادن LED ها روی تابلو و سیم کشی آن ها به همراه تصاویر میپردازیم.

 

در انتها تست و راه اندازی تابلو بیان شده و مهم ترین نکات عملی گفته میشود. تعیین آمپر مصرفی (جریان کشی) تابلو LED ،ایجاد حالت های چشمک زن و افکت برای تابلو، ساخت فلاشر و اتصال آن به تابلو و ذکر آخرین نکات و ترفند های کاربردی در عمل از موضوعات مهم دیگریست که در این کتاب مشاهده میکنید.

 

 

 

بخش دانلود :

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید